Dag 30- Dat is pas fiets'n

29 juni 2013 - Burgos, Spanje

Rare titel geef ik toe, maar van de de wind af met 30 op de teller ben ik niet meer gewend , maar vandaag kon het op een gedeelte van de route weer, heerlijk mooi plat en een forse wind in de rug. Gisteravond internationaal gegeten, 1 Belg, 2 Oostenrijkers ( vader en zoon) en 1 Luxemburger , gezellig gepraat en gegeten, in het Engels.vanmorgen ontbijt in de auberge Daarna op weg, iedere ochtend een klim als opwarmer dat ben ik ondertussen wel gewend. Onderweg een mooie oude kerk bekeken, Spanje is toch anders als Frankrijk. Een stel op de fiets getroffen uit nieuw Zeeland , vanuit Haarlem vertrokken. Spreken nog steeds uitstekend Nederlands. Samen opgetrokken met een Belg fietst bijna zelfde tempo als ik dus dat klikt. Voor Burgos gaat het hard volop wind in de rug heerlijk weer 25 graden, Burgos nog 10 km , al bekende bult van 14% stijging dat is .... Nou ja dan sta je bijna stil en je hart ook. Potverdorie wat een klim daarna 10 % maar toch blanke zweet veur de kop en de rugge klets nat. Via een soort park naar Burgos en daar middenin een soort feest alle verkeer vast, zat niks anders op om een terras te zoeken en een biertje te nemen en dat spiet mie niks. Optochten parades live muziek feestdag in Burgos we hebben geluk. Rest van de dag ontspannen in de stad een pelgrim moet ook ontspannen nietwaar ? Adios Frits