Dag 34 Kruis van Ijzer ( Cruz de Ferro)

3 juli 2013 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Vroeg vertrokken ivm de warmte,vandaag de klim naar Cruz de Ferro 1500 mtr. Langs de de weg die ik volg is ook de loop route, en de mountainbikers volgen die route dus ook mijn vrienden uit Sicilië. We zingen onderweg een Italiaans lied en ik schreeuw mee, de wandelaars liggen in een deuk van het lachen, zegt iemand dat maken we ook niet dagelijks mee, crazy dutch en italo's. De weg stijgt regelmatig naar Rabanal, Ronald heeft daar een melding achtergelaten, het denken aan elkaar is wederzijds, we kond en het goed vinden. 10 % stijging dan moet je werken. Dan is het Kruis in zicht steentje neergelegd wat ik van huis had meegenomen. Na de middag wordt het flink warm op de bergen, meer dan 30 graden, 81 km , Santiago is op minder dan 200 km, tjonge ik sta er van te kijken. Morgen weer een puist van 1300 km we gaan het zien. Wim Bergsma fijne vakantie in Portugal. De anderen natuurlijk bedankt voor de reacties, doet me goed, adios

1. Klaas P.:
    3 juli 2013
    Toen ik hoorde dat je deze tocht ging maken dacht ik ook "crazy dutch", maar als ik dit allemaal zo lees dan is het echt wel iets bijzonders. Succes nog bij de laatste kilometers.
  2. Michel en lin:
    3 juli 2013
    goed om te lezen dat alles zo voor spoedig verloopt
    geniet er van (sowieso van het weer hier in nederland lijkt het nog niet echt op zomer) adios en veel groet'n uut oosterhel'n van michel en lin
  3. Ton:
    het kruis is van ijzer.
    Hoe is jou kruis, na al die kilometers?
    Nog wel goed zo vlak voor het einddoel.
    Sterker wordt de eenzame fietser!!
  4. Hendrik:
    4 juli 2013
    Frits jongen, je bent een kei.
    Een heeeeeel goede prestatie heb je tot nu toe geleverd. Knap hoor.
    Je bent even in een andere wereld, mooi he?
    Ik heb dat zelf met mijn schaatsen ook vaak meegemaakt, dat is iets bijzonders, wat voor buitenstaanders soms maar moeilijk te begrijpen is.
    Ga zo door, je haalt het wel.
    Succes en geniet van jouw momenten.
    Groet, Hendrik.
  5. Frits Veltink:
    4 juli 2013
    Frits geweldig kerel, nog een paar dagen en dan op je eindbestemming, wat zal dat een gevoel geven. Geniet er nog maar een paar dagen intens van. Succes

gr Frits