Dag 29 De Meseta

28 juni 2013 - Burgos, Spanje

Vanmorgen vroeg wakker 06:45 geworden op een 12 persoons kamer in een herberg voor pelgrims, 6 bedden bezet dus niet te druk. In de verste hoek,gelukkig voor mij een wandelaar met extreem last van winderigheid, en dan zeg ik het nog netjes, Wat een Schwein! S'morgens ERV rustig op straat,kon iets verderop ontbijten. Ik probeer vandaag in Belorado te komen, met een tussenstop in Santa Domingo de la Calzada, alleen om de naam, maar er schijnt ook een indrukwekkende Kathedraal te zijn. Ik nader de Spaanse hoogvlakte, de " Meseta" en daar weliswaar flink op hoogte (700 mrt) maar grotendeels vlak,voor Spaanse begrippen, intussen ben ik erachter dat maar 1 land vlak is en dat is Nederland. Heb wel een mooie route met om de 10 km een dorp of een stad. In BadAran kom ik 2 Amerikaanse wandelaars achterop e de vrouw begon direkt foto's te maken omdat ik in een klim zit. Ik rij er voorbij en denk die foto's wil. Ik ook graag , ze zegt spontaan gif me tour email adres i Will send them tot hou. En zo gedaan dus ook al actie foto's , prachtig toch ! Verder naar Villarejo waar in een kroeg de waard zo vriendelijk is om een broodje ei/ ham te maken, want trek heb ik de hele dag. Hele rechte wegen volgen, eerst nog wijnranken daarna veel koren de Meseta begint te komen . In santa Domingo de Calzada krijg ik een stempel. In de kathedraal en eet spaghetti, Ferry nog even aan de telefoon gehad, altijd goed om te horen dat de alles goed is. Daarna gaat het Richting Belorado, eerst loopt de weg wat omhoog. En dan zie je de stad liggen, mooi gezicht maar ook opgelucht. Auberges les peligrens snel gevonden samen eten met andere pelgrims. Misschien morgen daarover meer en de route gaat naar Burgos of als het lukt iets verder.Mooie dag gehad, Adios Frits