Dag 28 op weg naar Logrono 2

27 juni 2013 - Calamocha, Spanje

Goed uitgerust vanmorgen, weer met de vogels wakker geworden, in plaats van snurkende en hoestende mede pelgrims. 7:30 uur alles kant en klaar, route vanaf de camping snel gevonden. Toch nog flink klimmen om de stad uit te komen. Net buiten de stad het klooster/ wijn makerij ( of hoe noem je zo'n ding) gevonden waar ze gratis wijn uit de muur tappen, grappig, heb niets genomen gezien het stuk wat ik nog wil fietsen. Los Acros in gefietst op zoek naar eten, het was inmiddels 11:00 uur geworden. Jullie moeten weten dat ik zo'n beetje de hèle dag door eet en drink, pas s' avonds sterke drank. Tot het volgende dorp mooie plaatjes onderweg, je kunt in dit gebied heel ver kijken . Af en toe kruisen de wandelende pelgrims, soms hoor ik stemmen achter een heg die met de fietsroute meeloopt. Het landschap net voor Logrono is het mooiste deel van Navarra. Heel glooiend landschap met wijngaarden en koren, ondrbroken door beekjes. Toch nog flink de lucht in net voor de stad, een snelle Amerikaan komt me achterop, zoeen met heel veel kauwgum en donders snel, maar weinig bepakking dus ..... We vliegen samen de stad binnen, ik ben zwaarder dus ga harder:-) ik ga op zoek naar de tweelingkerk en het official de tourisme, de Spaanse meid zegt " dank je wel" dat klinkt vreemd. Logrono is een erg grote plaats, heeft even wat tijd gekost om er weer uit te komen. Maar verrassend genoeg op een pad terrechtgekomen samen met de wandelaars, bijzonder mooi aangelegd langs meren, picknick plekken 15 km lang, toen Navarette binnen gefietst,overnacht weer in een herberg. Ziet er goed uit. Fiets kleding uitgewassen, onder de douche, klaar. Straks een Pellegrim menu,

1. Roel S:
    27 juni 2013
    Hoi Frits,
    Mooi te horen dat het goed met je blijft gaan. Je hebt inmiddels al heel wat kilometers achter de rug, grote klasse. Blijf ervan genieten en veel fietsplezier gewenst. Wij gaan misschien ook nog wel een keer die kant op, maar dan met de camper.
    Groetjes De Schumies
  2. Ton:
    27 juni 2013
    Dag Frits,
    Die amerikaan was natuurlijk Lance Armstrong. Die ging vroeger ook al zo rap de berg op!
    De eenzame fietser gaat door!! (zeker met genieten).
    Gr Ton