Dag 5 - Camping bij Juseret

4 juni 2013 - Vaux-sur-Sûre, België

Nogmaals een verslag van de reis van Frits gemaakt door Diny.
De aankomende nacht brengt hij door op een camping bij Juseret. Het feit wil dat de beheerders van deze camping zo'n 30 jaar geleden vanuit Dedemsvaart - Sluis 6 naar België verhuist zijn om daar een camping te beginnen.

Tijdens de route van de afgelopen dag kwam hij door Bastogne. De Nederlandse naam voor Bastogne is Bastenaken, van de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik.
Ook is deze omgeving beroemd vanwegen de Tweede Wereldoorlog. Alleen de Amerikanen verloren hier al meer van 77.000 man. In Bastogne en omgeving zijn veel oorlogskerkhoven. Ook de film Band of Brothers gaat over dit stukje geschiedenis.
Frits heeft hier het museum  - 101st. Airborne museum - bekeken. Toch wel indrukwekkend.

Zo langzamerhand laat hij de Ardennen achter zich, nog 1 dagje en dan gaat het fietsen makkelijker.

Zoals gezegd zit hij nu in het plaatsje Juseret, heeft z'n tent opgezet bij een vijver. (zie foto) en is super te passe.   enne    speciaal bericht voor Roel Schoemaker, "Frits zit aan een visvijver en de vissen springen omhoog uit het water om de insecten erboven te vangen, dus trap de camper maar aan en kom die kant op.

Dit moest ik aan je doorgeven.

Nog even de km stand doorgeven, vandaag zo'n 70 km gefietst.

1. Michel en lin:
    4 juni 2013
    super! ziet er goed uit!
  2. Martin, Leonie & Jasmijn:
    5 juni 2013
    Ha die ome Frits,

Ziet er goed uit! De Ardennen al bijna achter de rug lees ik, knap hoor!

Heel veel succes!
  3. Roel S:
    5 juni 2013
    Het gaat lekker lees ik, ga zo door en geniet ervan.
    En wat die vissen betreft: waarschuw ze maar vast dat ik er aan kom!!!
    Groet van ons.