Dag 32 Wandeldag en veel Buen Camino's

1 juli 2013 - León, Spanje

Ja we zitten nog steeds op de Spaanse hoogvlakte en dat is plat dus dan gaat het hard, bijna 90 km net voor Leon gestopt. Na Leon komen we weer in de bergen, dus dat betekend weer extra op de tanden bijten. Vandaag ging goed veel wandelende peligrinos dus veel buen camino. Het aantal te voet neemt toe, fiets is niet zo populair. Ik heb beloofd om wat meer uit te leggen over de Camino. Je gaat op reis om de ultieme fietsreis te maken door Europa van noord naar zuid , 3000 km lang, veel traditie, historie, cultuur en natuur. Je start vanaf thuis met een plan, schema's en aantal km. Je komt in fase 1, de zaken van alledag verdwijnen naar de achtergrond en er komen andere zaken voor in de plaats, hoe ver kan ik fietsen, waar eet ik, slaap ik. De volgende fase als je dat ritme te pakken hebt., dan neem je pas de omgeving in je op, de natuur is onderweg prachtig, de gebouwen en steden zijn indrukwekkend, je voelt je bevoorrecht en vergeet soms dat je op de fiets zit of loopt. Dat is het camino gevoel voor de wandelaar en ook voor de fietser. Het uiteindelijke doel is Santiago en als dat binnen bereik komt, vooral na zoveel km's geeft dat iets extra's.

1. WimBer:
    2 juli 2013
    Hoi Frits,

Ik moest de afgelopen week een paar keer aan je denken toen ik over Frankrijk, Spanje naar Portugal vloog. Flinke toppen heb je daar bestreden! Alle respect voor zoveel inzet. Zet hem op!

Groet, Wim.