Dag 17 Zondag 1/2 rustdag

16 juni 2013 - Donzenac, Frankrijk

Ja hallo hier ben ik weer, ik ben inmiddels in Donzenac, heb een halve rustdag genomen , ti's zondag moet kunnen. Morgen ga ik verder naar Rocamadour moet een mooie stad zijn. Vandaag is dag 17, volgens mijn navigatie heb ik er 1460 km opzitten, niet slecht. Zit zo'n beetje op de helft van de reis, ik heb de etappes wel wat korter gemaakt, 85 km vind ik genoeg, het is hier sterk heuvelachtig. De 2 etappes in Nederland gingen best goed, ik heb het niet zwaar gehad. De Ardennen dat was anders, ik had niet het juiste ritme, geen cadans, dat heeft even nodig gehad en menig zweetdruppel gekost, ik was soms helemaal gesloopt. Gaande weg de route kwam ik tot de conclusie dat ik veel te veel de km in mijn hoofd had, Maaike stuurde ook nog " pap vergeet niet te genieten" dus heb ik besloten om alleen heen te fietsen en met de trein of vliegtuig terug dat zie ik nog wel. De route is prachtig, heel rustig, platte land met af en toe een grote stad en die hebben vaak een heel mooi oud centrum. Ik maak veel foto's voor mijn doen, stap af wanneer ik dat wil en bekijk alles goed. Voel me verder goed, heb sterke benen gekregen. Denk wel veel aan diny en de kinderen, zo lang van huis weg ........... Ik heb een aantal dagen samen gefietst met Ronald " de achterhoeker" Wieskamp, goeie kerel, altijd positief, man van graniet, heeft strakkere planning als ik, ook i.v.m vlucht terug naar Nederland. Zijn vrouw en kinderen mogen trots zijn, ben blij dat ik hem hier ontmoet heb, we drinken nog een keer een bierken . De navigatie en accu doen het prima, zonder zou ik niet kunnen, ik verdwaal nog in heemse, dusssss Het weer is hier perfect, 1 regendag meer niet. Nog ongeveer 500 km in Frankrijk en dan over de Pyreneeën naar Spanje, ik kijk er naar uit. Ik overnacht nu alleen op campings maar daar zal ik voor een deel ook in de refugios slapen, ik heb hier al veel mensen ontmoet maar daar denk ik nog meer. Morgenvroeg vroeg op pad om de middag warmte voor te zijn. Groeten aan jullie allemaal Frits

1. Hans:
    16 juni 2013
    mooie verhalen, stoere foto's, fijn dat het zo goed gaat, deurgaon!
  2. Andre en marieke:
    16 juni 2013
    he Frits, groot gelijk dat je alleen de heenweg fietst!
    genietuh, genietuh, genietuh.
    goed dat je even een tussentijdse foto stuurt, anders zouden we je niet eens herkennen.
    vooral zo doorgaan!

groetjes fam. van der sluis uut Banthum.
  3. Lin & Michel:
    16 juni 2013
    Hallo pap een fijne vaderdag nog.

Groetjes Lin en Michel
  4. Frits Veltink:
    17 juni 2013
    Frits, Stouthamer zag een dienstfoto van me en noemde Chequvara, jij begint er ook al mooi op te lijken. Een verstandig besluit om alleen de heen reis te fietsen, geeft je ruimte om te genieten.

gr Frits
  5. Martin, Leonie & Jasmijn:
    17 juni 2013
    Ha die Frits,

Wat een afgetrainde man op de foto's! :). Ik zou zeggen, nog een paar weekjes wachten en dan sluit je zo aan in de Tour!

Geniet ervan en alvast veel plezier in de Pyreneeën!

Groeten,
    Leonie, Martin & Jasmijn