Dag 17 Zondag 1/2 rustdag

16 juni 2013 - Donzenac, Frankrijk

Ja hallo hier ben ik weer, ik ben inmiddels in Donzenac, heb een halve rustdag genomen , ti's zondag moet kunnen. Morgen ga ik verder naar Rocamadour moet een mooie stad zijn. Vandaag is dag 17, volgens mijn navigatie heb ik er 1460 km opzitten, niet slecht. Zit zo'n beetje op de helft van de reis, ik heb de etappes wel wat korter gemaakt, 85 km vind ik genoeg, het is hier sterk heuvelachtig. De 2 etappes in Nederland gingen best goed, ik heb het niet zwaar gehad. De Ardennen dat was anders, ik had niet het juiste ritme, geen cadans, dat heeft even nodig gehad en menig zweetdruppel gekost, ik was soms helemaal gesloopt. Gaande weg de route kwam ik tot de conclusie dat ik veel te veel de km in mijn hoofd had, Maaike stuurde ook nog " pap vergeet niet te genieten" dus heb ik besloten om alleen heen te fietsen en met de trein of vliegtuig terug dat zie ik nog wel. De route is prachtig, heel rustig, platte land met af en toe een grote stad en die hebben vaak een heel mooi oud centrum. Ik maak veel foto's voor mijn doen, stap af wanneer ik dat wil en bekijk alles goed. Voel me verder goed, heb sterke benen gekregen. Denk wel veel aan diny en de kinderen, zo lang van huis weg ........... Ik heb een aantal dagen samen gefietst met Ronald " de achterhoeker" Wieskamp, goeie kerel, altijd positief, man van graniet, heeft strakkere planning als ik, ook i.v.m vlucht terug naar Nederland. Zijn vrouw en kinderen mogen trots zijn, ben blij dat ik hem hier ontmoet heb, we drinken nog een keer een bierken . De navigatie en accu doen het prima, zonder zou ik niet kunnen, ik verdwaal nog in heemse, dusssss Het weer is hier perfect, 1 regendag meer niet. Nog ongeveer 500 km in Frankrijk en dan over de Pyreneeën naar Spanje, ik kijk er naar uit. Ik overnacht nu alleen op campings maar daar zal ik voor een deel ook in de refugios slapen, ik heb hier al veel mensen ontmoet maar daar denk ik nog meer. Morgenvroeg vroeg op pad om de middag warmte voor te zijn. Groeten aan jullie allemaal Frits