Dag 14 Fougeres

13 juni 2013 - Fougères, Frankrijk

Vanmorgen uit chateaumillant vertrokken om 08:30 uur, Ronald was al voor mij van start gegaan, hij was van plan om extra km te maken. Vanaf chateaumeillant golvend landschap en best mooi weer. Na een 20 tal km Sarzay, een machtig mooie burcht. Oorspronkelijk 38 torens en 3 bruggen, er staan er nu nog 4, ik ben binnen geweest en heb alles goed kunnen bekijken. Na Sarzay begon het licht te regenen, maar binnen een uur zat ik in dikke plensbuien, de regenkleding had weinig effect, voor de eerste keer echt slecht weer, vooral de afdalingen bij regen worden link. Net na Orsennes zag ik Ronald staan schuilend in een bushokje. We zijn tot elkaar "veroordeeld". Samen afgesproken om onderdak te zoeken, dus niet camperen! In fougeres in een restaurant hebben Franse mensen ons geholpen met het vinden van onderdak. Er waren een aantal opties, een hotel, hostel of een camping met stacaravans. En daar zitten we nu lekker met de kachel aan! Alle kleding op een wasrekje, gelukkig is de rest wel drooggebleven in de tassen. Toch nog 64 km verder gekomen.
Fougeres ligt wel aan groot meer, prachtig plaatje. Morgen zal het weer beter worden volgens de camping dame.
Tot zover, groeten aan jullie allemaal.

1. Roel S:
    13 juni 2013
    Hoi Frits,
    Jammer voor je dat het weer vandaag zo slecht was maar het ging ook eigenlijk van een leien dakje.
    Mooi dat je er een vriend bij hebt (stalker ingehuurd door Diny?).
    Maar blijf er van genieten en nog veel (fiets)plezier.
    Groet De Schumies.