Dag 11 Canal du niveaus

10 juni 2013 - Chaumot, Frankrijk

Vanmorgen uit auxerre vertrokken na een petitie dejeuner ( koffie met brood) op de camping. Auxerre speelde niet thuis, het stadion was verlaten. Weer is goed wel zwaar bewolkt. Het is even zoeken maar het startpunt naar de route langs het kanaal is snel gevonden , 40 km langs het water, plezier en vrachtboten, ik zag een boot uit Maastricht, zwaaiende mensen. Prachtige natuur onderweg, 40 km waren zo voorbij. Onderweg een pelgrim uit België ontmoet, zat er zwaar door heen, had slecht weer gehad en wilde alleen nog maar naar huis. Heb nog een poging gedaan om hem wat moed in te spreken.... Na het Canal door het parc van morvan, een uitgebreid bos en heuvel gebied. Op weg naar vezelay, dat is een van de pelgrims startpunten in Frankrijk. Heel bijzondere kathedraal met Moorse details. Daar kom ik ook Theo tegen met hem samen gegeten. Na vezelay begon het stevig te regenen, de eerste buien onderweg. Op dit moment schijnt de zon weer op het terras van de camping. Tot nu toe 1006 km ( volgens navigatie). Morgen korte trip naar Nevers , zo'n 70 km. Groeten van mij aan iedereen .

1. Roel S:
    10 juni 2013
    Zoals ik lees bevalt het je heel goed. Je vermaakt je prima onderweg en maakt zelfs nog vrienden.
    Veel plezier en volhouden.
    Groet de Schummies.